گروه سیاسی - دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان که در ادامه دور دوم سفر استانی به استان تهران در اجتماع با شکوه مردم ساوجبلاغ حاضر شده بود، گفت: در دوران دفاع مقدس و در حالی که دلار در بازار 150 تومان بود عده ای از دلارهای
7 تومانی استفاده کرده و برج‌های زیادی را برای خود برپا کردند.
احمدی‌نژاد همچنین اشاره‌ای به بحث عدالت و اجرای آن در کشور کرد و اظهار داشت: اجرای عدالت مهمترین و اصلی‌ترین و البته سخت‌ترین مأموریت دولت اسلامی است. وی با بیان اینکه در سفر اول یک مورد از دست‌اندازی‌ها به حقوق ملت را اعلام کردم و شما با فریادهای خود خواستار برخورد با آن مفسد شدید، اعلام کرد: به لطف خدا دست‌هایی که می‌خواست صدها میلیون تومان پول را با دغل بازی به جیب خود بریزد قطع شده است. احمدی‌نژاد با اشاره به مطالعه دولت برای برخورد با ریشه‌های فساد و ویژه‌خواری‌ها گفت: ما مطالعه کردیم و ریشه این تبعیض و فقر و برخورداری‌های عده‌ای را استخراج کردیم و با همه وجود در تلاش برای برطرف کردن این موارد هستیم. وی ادامه داد: یکی از این موارد امتیاز ویژه‌ای بود که دو سه دهه در کشور ما جریان داشت و فردی می‌توانست با پارتی‌بازی و زد و بند از یک سری امتیازهای بانکی و تجاری و اقتصادی استفاده کند و میلیاردر شود اما در کنار او ده‌ها هزار نفر در فقر دست و پا بزنند. رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی عده‌ای در زد و بند در ساختارهای اداری امتیازات را در خدمت می‌گرفتند و به سرعت قله‌های ثروت را تشکیل می‌دادند برای خود، در کنار آن خرابی روستاها و عدم بهداشت در شهرها به وجود می‌آمد و این امر به خاطر بهره‌برداری‌های ناعادلانه برخی افراد بود. رئیس‌جمهور با اشاره به برخورداری‌های ناعادلانه برخی افراد از امتیازات ویژه گفت: سه سال قبل بیش از 90 درصد وام‌های کشور در اختیار کمتر از 10 درصد مردم بود و ما گفتیم که ببینید آنهایی که جزو
10 درصد هستند چقدر از وام‌هایی که گرفتند، را پس ندادند و آن افرادی که 90 درصد از وام‌ها را دریافت کرده‌اند چقدر از وام‌ها را پس ندادند و چقدر از آنها قسط‌ وام‌هایشان عقب افتاده است و آنها پاسخ دادند که بیشترین عقب‌افتادگی متعلق به افرادی است که
10 درصد را تشکیل می‌دهند و وام‌های کلان را دریافت کردند.
احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت: در آن زمان همه دیدیم وقتی قسط وام 90 درصد از مردم عقب می‌افتاد به آنها اخطار مصادره داده می‌شود اما آن افرادی که بالای یک میلیارد تومان وام گرفته‌اند و سالهاست وام خود را پس نداده‌اند وقتی به آنها گفته می‌شود قسط وام خود را پرداخت کنید آن فرد با قلدری می‌گوید پول را پرداخت نمی‌کند و زمانی که از سوی دستگاه قضایی اقدام می‌شود صدها تلفن به صدا درمی‌آید و می‌گویند شما دارید اقتصاد را تضعیف می‌کنید و عملکرد اقتصادی شما ضعیف است. وی افزود: برخی افرادی که روز اول انقلاب دست خالی بودند و بیست سال مسئول این کشور شده بودند امروز به یک میلیاردر تبدیل شده‌اند و فردی که 180 میلیارد تومان وام گرفته و چند سال است که اقساط وام خود را پرداخت نکرده، زمانی که مدیر عامل بانک به سراغ او می‌رود افرادی تماس می‌گیرند و او را تهدید می‌کنند ولی من به آنها گفتم که باید تا آخر بایستید و تا آخرین ریال پول را از گلوی آنها بیرون بکشید.
رئیس جمهور با اشاره به تعداد 3 میلیون بیکار در زمان آغاز به کار دولت نهم گفت:‌ ما نمی‌توانستیم منتظر باشیم تا یک نسل از بین برود لذا در جلساتی که داشتیم همه توافق کردند تنها راه برای ایجاد اشتغال این است که بخشی از این وام‌های کلان را در اختیار بنگاه‌های زودبازده و زنان و مردان قرار دهیم تا آنها هم فعالیت کنند و اشتغال ایجاد شود.
احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: از کل وام‌های بانکی تنها 7 درصد را به بنگاه‌های کوچک اختصاص دادیم که هزاران بنگاه و کارگاه درست شد اما یک موج سنگین علیه دولت به راه افتاد که این سیاست‌ها غلط است و باعث تورم شده اما سؤال من این است که 93 درصد از وام‌هایی که در جیب عده‌ای خاص می‌رود و به بهانه ساخت کارخانه دریافت شده اما در بازار مسکن خرج می‌شود و دخالت می‌کند و تورم ایجاد می‌کند، برای اقتصاد مشکل نیست؟ اما این 7 درصد که به مردم داده می‌شود اقتصاد را متلاشی می‌کند؟ و آیا این93 درصد تورم‌زا نبوده و تنها این 7 درصد تورم ایجاد می‌کند. وی همچنین ادامه داد: پس از بررسی‌هایی که کردیم معلوم شد آن افرادی که وام‌ها را گرفته‌اند و پس نمی‌دهند، می‌خواهند ذهن‌ها را به سمت دیگری منحرف کنند اما دولت تصمیم گرفت تا با همت شما مردم بایستد و با کمک مدیران و کارکنان بانکی این منابع را از دست یک عده قلیل خارج و در خدمت عموم مردم قرار دهد. رئیس جمهور با اشاره به بررسی‌ها و انجام کارهای کارشناسی از سوی دولت گفت: دولت در بررسی‌هایی که داشت مشاهده کرد که بعد از انقلاب 50 درصد دلار 7 تومانی نه به مردم بلکه به برخی افراد خاص داده شد و در حالی که دلار در دوره جنگ در بازار 150 تومان بود یک عده خاص از دلارهای 7 تومانی استفاده کردند و برج‌های زیادی را برای خود برپا کردند. دولت تصمیم گرفت 40 درصد کارخانه‌ ها را تحت عنوان سهام عدالت بین مردم توزیع کند تا مقداری از این دلارهای هفت تومانی که برخی خورده‌اند به دست مردم برسد و ما سهام عدالت را به خدمت مقام معظم رهبری بردیم و ایشان هم آن را ملاحظه و تأیید کردند و مجلس هم آن را تصویب کرد اما از زمانی که شروع به توزیع سهام عدالت کردیم گلوها پاره شد و فریادها به هوا برخاست که این کار اشتباه است و آنها می‌گویند که مردم نمی‌توانند کارخانه‌ها را اداره کنند لذا کارخانه‌ها را با قیمت پائین‌تر باید به افرادی بدهیم که ما به شما می‌گوییم و به صورت قسطی در اختیار آنها قرار دهیم که دوستان ما هستند.
احمدی‌نژاد با اشاره به یکی از افرادی که مدام دستاورد دولت را تخریب می‌کند، گفت: این فرد به من می‌گفت‌ ما در کشور دو گروه اصلی داریم لذا کاری کنید که این دو گروه به نظام دلبسته شوند و از نظر مالی تأمین شوند تا خدای ناکرده غریبه‌ها در صحنه حضور پیدا نکنند و من به او گفتم که ما باید چه کاری انجام دهیم و او گفت که دو شرکت را که وضعیت خوبی دارد باید به این دو گروه بدهیم و پولش را حساب نکنیم که من در پاسخ گفتم شما از ما می‌خواهید بیت‌المال را به ثمن بخس به شما بدهیم تا بعد از آن برای انقلاب کار کنید؟! اما بدانید که توده‌های مردم این انقلاب را به پا کردند و تا آخر هم همین توده‌های مردم هستند که از انقلاب حفاظت می‌کنند و اگر قرار است سهامی توزیع شود
40 درصد آن متعلق به مردم و 40 درصد دیگر آن باید در بورس واگذار شود و چگونه ما بپذیریم که بیت‌المال را به شما بدهیم و من به شما مردم بگویم که این فرد یکی از همان کسانی است که مدام مصاحبه می‌کند و دولت را زیر سؤال می‌برد.
اسامی مفسدان را در صورت مصلحت در مناظره افشا خواهم کرد
رئیس جمهور گفت: ‌من 4 سال سکوت کردم تا کشور جلو برود اما امروز اگر سکوت کنم جریان‌معکوس جلو می رود و در مناظره اگر صلاح باشد، اسامی برخی مفسدان را افشا و پرونده بسیاری را باز خواهم کرد.
احمدی نژاد خطاب به توهین‌کنندگان به دولت گفت:‌من از یکی از آقایان سؤال کردم که شما که 24 سال کشور در دست‌تان بود چه کردید و آیا یک گلستان تحویل ما دادید و این دولت آن را خراب کرد در حالی که این دولت تلاش کرد تا مشکلات به ارث رسیده را کاهش دهد و من به او گفتم که خوب شد احمدی‌نژاد هم کاندیدا است که او را بکوبید و اگر او نبود چه چیزی برای گفتن داشتید. وی افزود:‌ ما می‌گوییم همه باید در کشور فداکاری کنند نه اینکه زمانی که سختی است مردم جلو بروند و زمانی که راحتی وجود دارد افرادی بهره‌مند شوند که حتی یک بار هم فداکاری نکردند.
رئیس‌جمهور با اشاره به توهین روزنامه‌ها و رسانه‌ها به دولت گفت: ‌این توهین‌ها که دهها روزنامه و هزاران حنجره بیان می‌کنند چیزی نیست چرا که اگر این توهین‌ها صدها برابر هم شود تا زمانی که من حضور دارم محال است که پای یک نامه که یک ریال علیه ملت است را امضا کنم. رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: ما باید مسیر عدالت را با اقتدار ادامه دهیم البته مقاومت‌ها در این مسیر بسیار است که اگر می‌خواهید در مسیر عدالت حرکت کنید باید تیزی زخم زبان‌ها، مسخره‌ شدن‌ها و توهین‌ها را تحمل کنید.
احمدی‌نژاد با اشاره به ایستادگی مردم ایران گفت: 30 سال چماق بالای سر ملت ایران بود اما شما این چماق را گرفتید و آن را بر سر صاحب چماق کوبیدید و اگر ایستادگی ملت و دفاع از حقوق و عزت آنها ماجراجویی است ملت ایران این امر را به صدها ابتکار عقلانی که «وطن بربادده» است به شما ترجیح می‌دهند. وی در ادامه با اشاره به تشکیل جلسه هیأت دولت مخصوص استان تهران و تصمیمات دولت برای شهرستان ساوجبلاغ گفت: تأسیس یک شهرک صنعتی، تأمین آب مورد نیاز، اختصاص بودجه برای جبران خسارت‌های سرمازدگی کشاورزان، تکمیل فاز دو بیمارستان، ایجاد 5 منطقه نمونه گردشگری و ساخت 6 ورزشگاه برای دختران و پسران از جمله تصمیمات دولت در این جلسه خواهد بود.